Süssenben járt a TIFO

Ismét eljött a július, tudtuk, hogy közeledik a már nagyon várt németországi Stadtfest. A Törökbálinti Ifjúsági Önkormányzat egy majdnem ötven fős törökbálinti delegációnak lehetett részese, melynek tagjai közé tartozott Törökbálint város polgármestere, Turai István, a meghívott képviselők, Törökbálint Német Önkormányzata Megyaszainé Mámmel Magdolna vezetésével, illetve a Grossturwaller Tanzer, Pallai Ferenc irányításával. A TIFO kibővülten, új tagjaival együtt tudta meglátogatni testvérvárosunk, Süßen ifjúsági önkormányzatát.
A hosszú út után a hagyománnyá vált nyitóvacsora, valamint a város templomában megtartott úgynevezett Stadtfestkonzert következett, ami a komolyzene, és a könnyedebb zenék kedvelőinek is élvezetet tudott nyújtani.

2014-07-11 Stadtfestkonzert 132

További programjaink közé tartozott egy kirándulás, mely gyönyörű tájakon át vezetett egy hegytetőre. Örömünknek még a lefelé vezető úton ránk zúduló eső sem vethetett véget, így volt igazán teljes körű a napunk. Az este folyamán a Stadtfest vendégei voltunk, ahol az élő zene mellett nyílt lehetőségünk építeni nemzetközi kapcsolatainkat. Büszkén láthattuk, milyen sikeres a magyar sátor, az esős időt leszámítva mindig hosszú sor állt a palacsintáért és egyéb finomságokért. Azonban nem csak a kulináris élvezetek kedvelői kóstolhattak bele a magyar ízekbe, a tánc szerelmesei is megismerkedhettek a magyarok által alkotott együttes tehetségébe.

Mivel a városi fesztivál kétnapos, programjaink nem értek véget a szombat estével. Vasárnap az ökomenikus mise után az ünnepi körmeneten vettünk részt. Igazán megtisztelő és felejthetetlen élményt nyújtott nem csak Törökbálintot, hanem Magyarországot is képviselni Törökbálint Német Önkormányzata és a Grossturwaller Tanzer mellett, Süßen városában. Olyan emléket nyújtott nekünk, amit valószínűleg soha nem fogunk majd elfelejteni. A nap többi részében egy közeli város fürdőjét látogattuk meg, ami az esti mérkőzés előtti pihenést szolgálta, mivel a meccs alatti izgalom mindenkit felébresztett. Németországban lenni a futball világbajnokság döntőjén: földindulás, határtalan öröm, emlékezetesség. Ez a három szó sem jellemzi jobban azt, amit átélhettünk a Süßen tornatermében megrendezett vetítés alatt.

2014-07-13 Stadtfest So 018

A hétfői nap új várost tartogatott nekünk, megnéztük Bad Schussenried nevezetes templomát, majd egy házi sörfőzde éttermében fogyasztottuk el ebédünket. A délutáni pihenést követően vendéglátóink szeretetét élvezhettük az általuk készített vacsorán és odafigyelésen keresztül. A jelképes ajándékok és ölelések átadásával elérkeztünk a búcsúhoz, mely ismét nehéz volt, de reménykedünk abban, hogy jövőre a két városnak ismét lehetősége nyílik a találkozásra, és mi is vendégül láthatjuk Süßen delegáltjait.